דף הבית » הערכת עובדים ומנהלים. » הערכת עובדים ומנהלים
 
 

מערכת הערכה ארגונית – כמנוף למצוינות ארגונית

הערכת עובדים בארגון הינו כלי רב עוצמה, המאפשר להנהלת הארגון לקדם את השגת החזון והיעדים הארגוניים, להעצים את הטמעת הערכים והתרבות הארגונית הרצויים בקרב העובדים והמנהלים, לתמוך בתהליכי שינוי וצמיחה שהנהלת הארגון מעוניינת לקדם.

  הערכה ארגונית עשויה לכלול את המרכיבים הבאים:
·         הערכת עובדים  – כישורים, תפוקות ופוטנציאל עתידי
·         הערכת מנהלים – כישורים ניהוליים, תפוקות ניהוליות ופוטנציאל ניהולי.
·         הערכה ארגונית – אפקטיביות, מאפיינים, ערכים, פוטנציאל צמיחה,
 דימוי פנימי ותדמית חיצונית (בעיני לקוחות ואחרים), ערך המותג הארגוני.
הערכת עובדים ומנהלים בעצם "סוגרת מעגל" בין החזון– המתווה את הכיוון שהארגון רוצה ללכת אליו - לבין התפישות, הערכים ורמת התפקוד של העובדים והמנהלים בארגון - ויוצרת זיקה ברורה וישירה בין "הכוונה" לבין "מימושה". הערכה ארגונית יוצרת גם את המודעות וגם את המניע עבור העובדים והמנהלים לממש בעבודתם היומיומית את ערכי הארגון, ולהתכוונן בכל החלטה או פעולה שהם נוקטים אל חזון הארגון ומטרותיו.
מרגע שהוגדרו אמות המידה – פעולת העובד/המנהל על פיהם מאפשרת לארגון לתגמל אותו באופן מושכל והוגן, באמצעות תגמולים ערכיים וחומריים, משפרת את מעמדו ואת סיכויי קידומו בארגון. התעלמות מאמות מידה אלו או פעולה בניגוד להם ירחיקו מהעובד/ המנהל את התגמולים הללו.
 
בדפים הבאים באתר תוכל להכיר את:
  • המטרות והיישומים של מערכת הערכה ארגונית
  • הרווחים הארגוניים מהפעלת המערכת
  • רכיבי מערכת ההערכה הארגונית
  • תהליך הקמת מערכת ההערכה
  • הפעלת המערכת בשגרה

 

 
 
גרסה להדפסהגרסה להדפסה      שליחה לחברשליחה לחבר