דף הבית » פיתוח ארגוני / ייעוץ ארגוני » פיתוח ארגוני / יעוץ ארגוני
 

פיתוח ארגוני / יעוץ ארגוני

 

פיתוח ארגוני הוא תהליך שיפור וצמיחה מתוכנן בארגון, המנוהל ע"י הנהלת הארגון, בסיוע יועץ ארגוני והמוביל אותו להיות אפקטיבי יותר בהשגת המטרות אליהן הוא שואף, ובתוך כך למצות את הפוטנציאל הגלום בו.

תהליך הפיתוח הארגוני כולל התערבויות מתוכננות בתהליכים ארגוניים, ביחסים ובפעילויות ומתמקד בהיבטים שונים של הארגון, המשפיעים על אופן התנהלותו ועל האפקטיביות שלו,

פיתוח ארגוני / יועץ ארגוני עוסקים ב:

·         חזון ויעדים ארגוניים,

·         תרבות וערכים,

·         המבנה הארגוני

·         תהליכי למידה ושינוי,

·         תהליכי פתרון בעיות,

·         תהליכי תקשורת פנימית,

·         תהליכי עבודה וייצור,

·         תהליכים מוכווני לקוח ועוד.

·         תהליכי מיצוב ותיאום עם הסביבה החיצונית

 

מתי נדרש פיתוח ארגוני / יעוץ ארגוני?

ארגון, פונה לרוב לפיתוח ארגוני כאשר הוא נמצא בתהליך שינוי, שינוי הנכפה עליו או שינוי היזום מתוכו, לשם השגת מטרות ויעדים חדשים.

פיתוח ארגוני מצריך מאמץ מתוכנן, ארוך טווח וכלל ארגוני, הנתמך ומונחה ע"י ההנהלה הבכירה של הארגון, תוך יישום ידע ושיטות מתחום מדעי ההתנהגות, המכוונות להגדלת האפקטיביות הארגונית.

תהליך פיתוח ארגוני מוביל לשינוי ארגוני שמטרתו - הגדלת האפקטיביות ו"הבריאות" הארגוניים מבוצעים באמצעות התערבויות בתהליכים הארגוניים הדורשים שינוי ואשר מאפשרים לארגון להטמיע את השינויים והמנגנונים הנדרשים כדי להתאים עצמו לאתגרים ולשינויים המשפיעים עליו מהסביבה החיצונית (שינויים טכנולוגיים, שינויים בביקוש והיצע, לקוחות, חוקים ועוד...) וכן לשינויים המתרחשים בתוכו (שינויים באיכויות כח אדם בבעלי תפקידים, ובתהליכים פנימיים אחרים).

 

דוגמאות לפעילויות פיתוח ארגוני:

·         הערכה ואבחון ארגוני

·         פיתוח צוותים, לרבות צוות ניהולי.

·         פיתוח תהליכי ומנגנוני ניהול

·         פיתוח תהליכי עבודה וייצור

·         פיתוח מנהלים

·         פיתוח מנהיגות

·         חניכה/אימון – coaching

·         תהליכי למידה

·         ניהול החדשנות

·         ניהול כישרונות

·         פיתוח קריירות

·         ניהול שינויים

·         פיתוח מנגנונים לגיוס והכשרה

·         הערכת ביצוע של מנהלים ועובדים

·         פיתוח מערכת תגמול ותמרוץ



יועץ ארגוני טוב *

מיועץ ארגוני טוב נדרשות היכולות הבאות:  יכולת למידה ואבחון מעולות ויכולת לפענח את הנחות היסוד של הארגון,  להבין את הענף/המגזר שבו פועל הארגון, להבין את הכוחות בארגון הדוחפים לשינוי ואת אלה המנסים לשמר את הקיים.  כמו כן נדרשת יכולת ולשנות תבניות חשיבה קיימות ולסייע ביצירת תובנות חדשות.

 

היועצים המומחים שלנו

"אתגרים" עובדת בשיתוף פעולה עם "רשת יועצים" המומחים להיבטים שונים  בתחום הארגוני - כולם יועצים בכירים ומנוסים ובעלי השכלה אקדמית, הכוללים: יועצים ארגוניים, יועצים שיווקיים, יועצים כלכליים, מומחים לאיכות שרות, להערכת עובדים, להדרכה, לגיוס, להובלת שינויים ארגוניים ועוד. בכל פרוייקט ועבור כל לקוח מאותרים היועצים הרלוונטיים מבחינת מומחיותם וניסיונם ומהם מורכב צוות מקצועי לפרוייקט.

* על פי דר' אורי גלוסקינוס - ממיסדי תחום הייעוץ הארגוני בארץ

 

 
 
גרסה להדפסהגרסה להדפסה      שליחה לחברשליחה לחבר